2014. november 15., szombat

A Fiú

Az utolsó találkozásunkkor a bokrokat metszettem az ösvény mentén a kertben, hogy fel lehessen menni a házhoz, amikor megérkezett. A kutya boldogan szaladt elé. Pár pillanatig kettesben voltunk, kicsit zavarban mint mindig. Örültem, hogy jött, de nem ezt mondtam, helyette valami lényegtelen dolgot, talán a kutyáról, és felküldtem az apjához. Kedveltem, pedig alig találkoztunk párszor. Majd leültünk beszélgetni hárman, bár én inkább csak hallgattam őket. Figyeltem a fiút, ahogy beszél, meséli lelkesen a terveit, térképeket, fényképeket mutat az apjának. Aztán egy darabig tettünk-vettünk az öreg ház körül, ők vizet hoztak a kútról és ebédhez készülődtünk. Kicsit marasztaltuk, egyen velünk, de nem maradt.

A halála óta erre az utolsó találkozásunkra gondolok. Miért is nem tudtam sokkal kedvesebb, közvetlenebb lenni?! Miért is nem marasztaltam jobban, hogy egyen velünk, töltse velünk a délutánt is?!.….Soha többé nem tehetem, nincs “majd legközelebb”.
Tudjuk, hogy rövid az élet, tudjuk, hogy véges, mégis úgy élünk, mintha örökké tartana. Mintha bármikor, bármi újrakezdhető, és jóvátehető lenne. Nem így van! Most kell szeretni, most kell elmondani, kimutatni, éreztetni. Most, ebben a pillanatban! Nem holnap, nem a jövő héten...
MOST!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése